Opis 

Płótno canvas - koło

Metoda rysowanie ścieżki koła/łuku dla obiektu "malarz"
malarz.arc(x,y,r,startAngle,endAngle, counterclockwise);
gdzie: x, y - współrzędne, r - promień (w pikselach)
startAngle - kąt punktu początkowego rysowania w radianach (0 to punkt na godzinie 3:00)
endAngle - kąt punkt końcowy (pełne koło to w radianach Math.PI*2 czyli 360 stopni)
przeliczanie stopni na radiany: stopnie*Math.PI/180
counterclockwise - zgodnie z kierunkiem zegara (opcja)

Własności i metody obiektu malarz:

  • malarz.arc(x, y, r, 0, Math.PI*2); - ścieżka okręgu
  • malarz.lineWidth= "szerokość linii w px";
  • malarz.strokeStyle= "kolor linii";
  • malarz.fillStyle= "kolor wypełnienia";
  • malarz.stroke(); - narysuj ścieżkę
  • malarz.fill(); - wypełnij ścieżkę

  • malarz.beginPath(); - zakończ poprzednią, rozpocznij nową ścieżkę
  • malarz.moveTo(x,y); - przejdź do punktu (x,y)
  • malarz.lineTo(x,y); - twórz ścieżkę do punktu (x,y)
  • malarz.closePath(); - domknij ścieżkę

  • malarz.strokeRect(x,y,szer,wys); - narysuj kontur prostokąta
  • malarz.fillRect(x,y,szer,wys.); - narysuj wypełniony prostokąt
  • malarz.clearRect(x,y,szer,wys); - wyczyść prostokąt

 Kod 
 Podgląd: