Opis 

Ruch w canvas cz.2

Kliknij na przycisk "Pokaż".

Stworzymy cykliczne rysowanie koła w zależności od zmiennych. Połączymy w jednej funkcji wypełnianie płótna (usuwamy tym poprzednie rysunki), rysowanie koła i zmienimy położenie następnego rysowania. Po dodatciu do krawędzi piłka zmienia kierunek. Będziemy wywoływać tę funkcję co pewien czas osiągając wrażenie ruchu.

  1. Ustawienie płótna do rysowania canvas na pełnym oknie
    + w zmiennych dodano promien kulki (ballRadius)
  2. Funkcja do rysowania koła w zależności od pozycji x, y
    + uwzględniono zmienną promień (ballRadius) przy rysowaniu kulki
  3. Funkcja rysowania całości - połączenie czynności: czyszczenie, rysowanie, zmiany
    + zmieniono czyszczenie canvas na wypełnianie kolorem z przeźroczystością dla efektu smużenia
    + dodano zmianę jednego z kierunków (góra/dół lub lewa/prawa) rysowania kuli jeśli dojdzie do granicy canvas uwzględniając promień kulki
  4. Cykliczne wywoływanie funkcji rysowania co 10ms (0.01s)
 Kod 
 Podgląd: