Opis 

Arcanoid w canvas cz.7- kolizje cegieł

Kliknij na przycisk "Pokaż".

Stworzymy cykliczne rysowanie kulki, paletki oraz murku z cegiełek. Połączymy w jednej funkcji rysowanie płótna rysowanie kulki, paletki i murku oraz zmienimy położenie następnego rysowania paletki (jeśli będzie ruch myszką) i kulki. Cegła będzie rysowana jeśli jej status == 1. Piłka na dolnej krawędzi gdzie nie ma paletki oznacza KONIEC GRY

  1. Ustawienie płótna do rysowania canvas na pełnym oknie, zmienne
    +dokładamy status cegły (==1 to rysujemy)
  2. Funkcje rysowania koła, paletki i murku z cegieł
    + rysujemy już tylko istniejące cegły (status == 1), na początku będą wszystkie
  3. Funkcja rysowania całości - połączenie czynności: czyszczenie, rysowanie, zmiany.
    + dokładamy wywołanie funkcji kolizji
  4. Detektor zdarzeń i funkcja obsługi ruchów myszy/paletki
    + dopisaliśmy funkcję wykrywania i obsługi kolizji piłka/murek, przy 'zderzeniu' cegła otrzyma status ==0 a piłka zmieni kierunek
  5. Cykliczne wywoływanie funkcji rysowania co 10ms (0.01s) w zmiennej, która pozwoli zakończyć animację
 Kod 
 Podgląd: