Opis 

Ruch (animacja) w canvas cz.4

W 4.1 opisano obsługę klawiatury, w 4.2 - myszki. Tu wybraliśmy ostatecznie myszkę.

Kliknij na przycisk "Pokaż".

Stworzymy cykliczne rysowanie kulki (+odbicia od krawędzi) i paletki (ruchy w zależności od myszki) w zależności od zmiennych. Połączymy w jednej funkcji rysowanie płótna (usuwamy tym poprzednie rysunki), rysowanie koła i paletki i zmienimy położenie następnego ich rysowania. Wykrywać będziemy ruch myszy i ustawiać tak środek paletki.

  1. Ustawienie płótna do rysowania canvas na pełnym oknie, zmienne
  2. Funkcje rysowania koła i paletki
  3. Funkcja rysowania całości - połączenie czynności: czyszczenie, rysowanie, zmiany
  4. Detektor zdarzeń ruchów myszy
  5. Funkcja obsługi ruchów myszą - ruch paletki
  6. Cykliczne wywoływanie funkcji rysowania co 10ms (0.01s)
 Kod 
 Podgląd: