Opis 

Ruch i sterowanie myszą w canvas cz.4.2

Kliknij na przycisk "Pokaż".

Stworzymy ruch paletki w zależności od detekcji klawiszy strzałek.

  1. Ustawienie płótna do rysowania canvas na pełnym oknie, zmienne paletki
  2. Funkcje rysowania paletki
  3. Funkcja rysowania całości - połączenie czynności: czyszczenie, rysowanie, zmiany położenia środka paletki w zależności od pozycji X myszy.
  4. Cykliczne wywoływanie funkcji rysowania co 10ms (0.01s)
  5. Detektor zdarzeń ruchów myszką: każdy ruch myszką powoduje wywołanie funkcji obsługi tego zdarzenia - 'mysz'
  6. Funkcja obsługi myszy. Obliczamy odległość między lewą krawędzią płótna i wskaźnika myszy czyli różnica między poziomą pozycją myszy w rzutni ( e.clientX) a odległością między lewą krawędzią obszaru roboczego a lewą krawędzią widoku ( canvas.offsetLeft). Pozycja paletki będzie przesumięta o połowę paletki by pozycja myszy oznaczała pozycję środka paletki.
 Kod 
 Podgląd: