+ | dodawanie |
- | odejmowanie |
* | mnożenie |
/ | dzielenie |
** | potęgowanie |
% | modulo (reszta z dzielenia) |
++ | inkrementacja (wzrost o 1) |
-- | dekrementacja (ubytek o 1) |
Przypisują wartości do zmiennych
Symbol | Przykład | To samo co: |
= | x = y | |
+= | x += 2 | x = x + 2 |
-= | x -= y | x = x - y |
podobnie: | *=, /=, **=, %=, &=, |=, ^= |
= = | równy (wartością) |
= = = | równy wartością i typem |
! = | nie równy, różny |
! = = | różny wartością lub typem |
> | większy |
< | mniejszy |
> = | większy lub równy |
< = | mniejszy lub równy |
? | operator trójskładnikowy, warunkowy, często stosowany jako skrócenie instrukcji if składnia: warunek ? wyr1 : wyr2 |
&& | logiczne"i" |
|| | logiczne"lub" |
! | logiczne"nie" |
typeof | zwraca typ zmiennej |
instanceof | zwraca wartość logiczną true, jeśli obiekt jest instancją typu obiektu |
&, |, ~, ^, >>, <<, >>>
nie zostaną tu omówione :)