Obiekt Math umożliwia wykonywanie zadań matematycznych. Nie jest konstruktorem. Jest obiektem globalnym.
Właściwość | Opis | Składnia |
E | Liczba Eulera i podstawa logarytmów naturalnych (około 2,718) | Math.E |
LN2 | Logarytm naturalny z 2 (około 0.693) | Math.LN2 |
LN10 | Logarytm naturalny z 2 (około 2.302) | Math.LN10 |
LOG2E | Logarytm o podstawie 2 z liczby E (około 1,442) | Math.LOG2E |
LOG10E | Zwraca logarytm dziesiętny z liczby E (około 0,434) | Math.LOG10E |
PI | PI (około 3,14) | Math.PI |
SQRT1_2 | Pierwiastek kwadratowy z 1/2 (około 0,707) | Math.SQRT1_2 |
SQRT2 | Pierwiastek kwadratowy z 2 (około 1,414) | Math.SQRT2 |
Metoda | Opis 🛠 | Składnia |
abs(x) | Wartość bezwzględna x | Math.abs(x) |
acos(x) | arcus cosinus x, zwracana jest w radianach od 0 do PI. Jeśli parametr jest spoza zakresu -1 do 1 zwróci NaN. -1 zwróci PI. | Math.acos(x) |
acosh(x) | hiperboliczny arcus cosinus x | Math.acosh(x) |
asin(x) | arcus sinus x, w radianach | Math.asin(x) |
asinh(x) | hiperboliczny arcus sinus x | Math.asinh(x) |
atan(x) | arcus tangens x jako wartość liczbowa między -PI/2 a PI/2, w radianach | Math.atan(x) |
atan2(y, x) | arcus tangens ilorazu argumentów | Math.atan2(y, x) |
atanh(x) | hiperboliczny arcus tangens x | Math.atanh(x) |
cbrt(x) | pierwiastek sześcienny z x | Math.cbrt(x) |
ceil(x) | zaokrąglenie w górę x, do najbliższej liczby całkowitej | Math.ceil(x) |
cos(x) | cosinus x (x podane w radianach) | Math.cos(x) |
cosh(x) | hiperboliczny cosinus x | Math.cosh(x) |
exp(x) | exponent do potęgi x | Math.exp(x) |
floor(x) | zaokrąglenie w dół x, do najbliższej liczby całkowitej | Math.floor(x) |
log(x) | logarytm naturalny (o podstawie E) z x | Math.log(x) |
max(x, y, z, ..., n) | zwraca liczbę o najwyższej wartości | Math.max(x, y, z, ..., n) |
min(x, y, z, ..., n) | zwraca liczbę o najniższej wartości | Math.min(x, y, z, ..., n) |
pow(x, y) | x do potęgi y | Math.pow(x, y) |
random() | liczba losowa z przedziału od 0 do 1 | Math.random() |
round(x) | zaokrąglenie x do najbliższej liczby całkowitej | Math.round(x) |
sin(x) | sinus x (x jest w radianach) | Math.sin(x) |
sinh(x) | hiperboliczny sinus x | Math.sinh(x) |
sqrt(x) | pierwiastek kwadratowy z x | Math.sqrt(x) |
tan(x) | tangens kąta x (x w radianach) | Math.tan(x) |
tanh(x) | hiberboliczny tangens x | Math.tanh(x) |
trunc(x) | część całkowita liczby x | Math.trunc(x) |
Funkcja do losowania liczby całkowitej między min (uwzględnione) i maksimum (wykluczone) czyli <min, max):
function getRndInteger(min, max) { return Math.floor(Math.random() * (max - min)) + min; }